tisdag 12 maj 2009

Smakprov på nästa film jag manusat


WILLIAM 

... 


HERMINE 

Gör något William, stå inte bara på samma ställe, rör på dig, känn något, handla, gör något 


WILLIAM 

Jag rör ju mig hela tiden, det är det som är problemet 


HERMINE 

Du gör inget 


WILLIAM 

Bara för att du är så fruktansvärt ytlig 


HERMINE 

HAHAHA! och du ska föreställa djup? Du gräver i sand, du försöker envist sätta dina rötter i mark som inte är odlingsbar, du romantiserar känslan du får av att inte vara välkommen och är blind inför faktumet att du bara behöver flytta på dig några hundra meter för att hitta bördig jord, jord som vill ha dig! Det är du som är ytlig William och dum som är helt oförmögen att hantera det faktum att du växer upp precis som dina föräldrar, du drömmer om dem, slits sönder av dem, inte dina föräldrar utan skuggbilden av dem, drömbilder, inget mer! Du låter vålnader styra ditt liv, du tror att du flyr från dem men i själva verket vallar de dig rätt in i fållan. Du är din far, William, och du slits sönder av separationen mellan honom och din mamma. Du behöver ingen psykolog för att berätta det för dig, du hade mig och nu säger jag det till digutan några försköningar! 


WILLIAM 

... 


HERMINE NÄSTAN SKRIKER 

Säg något! 


WILLIAM 

... 

2 kommentarer:

johannes duelund sa...

Swipss Swaps Swups, kan han säga ups?

Filippa Blug sa...

gillar
vill skrika