måndag 26 januari 2009

26 januari - Om Skor

Efter små korta besök inne i alla stans skoaffärer hittade jag slutligen ett par nya skor som ganska bra motsvarade mina förväntningar på hur Joels vårskor 2009 skulle se ut. Christinas tålamod frestades nog lite, och hon var inte överdrivet entusiastisk från första början efter att jag gjort klart för henne att det var gubbskor jag var ute efter och inte ett par nya sneakers. Mina två kriterier på skorna jag ville köpa löd: 

1) de ska vara fruktansvärt mycket skönare att gå i än de oförskämt billiga Cheap Monday-converse-kopior jag har idag och som drastiskt decimerat mitt strumpbestånd på grund av slitskador

2) de ska vara gubbskor, vuxenskor eller bara ovanligt stilrena skor.

Så nu har jag vuxit upp och skaffat svarta finskor. För att demonstrera min vuxenhet har jag under kvällen loggat av MSN och ätit på restaurang med min fru. Hu hu hu hu...

Min fru säger: kattlådan ser äcklig ut! Skicka över den skivan och den skivan och den skivan! Nu nu nu.

Min katt säger: kela med mig, klappa mig, älska mig!

Min mage säger: snälla gör klart det och det och det, det ska vara klart imorgon, snälla gör det nu sitt inte bara där.

Jag skriver lite på en text som jag redan har skrivit. Slipar. Är nöjd med den. Inte det. Den. Sen såg jag en särskild bok på biblioteket idag, och jag var inte ens där, den bara syntes mig. Fyr för. Fy fö.

Vuxen ja. Nu lyssnar jag på Mendelssohn, Perahia som spelar. Fingrar fingrar, fötter stöter, tungor slungar, för jävern, djärvt stjärt. Bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs bajs, jag control-copy:ar inte, bajs bajs bajs bajs bajs bas bas bas bas abas abbas abba, pater noster oster foster bajs bajs.

Hade möte med Cristian Opazo idag, om film, ve ske gere felm tellsemmens. FELM FER FEN!

Åh vad jag önskar att jag kunde danska. SP t N k.

SPT!

SPT! jag spottar fram det

SPT!

SPRRR!!!
SPRRR!!! ljudhärmar

DÄGBÄKÄN ÄR ÄNGÄN DÄGBÄK
dogboken or ongon dogbok

SLIT

2 kommentarer:

chr. sa...

Skorna är fina. Det ska dom ha!

Cornelia och bitterheterna sa...

Men Joel! Jag brukade se dig som Peter Pan, men efter gubbskosnacket är jag inte så säker längre. ;(
Kunde du inte slängt upp fötterna på katedern idag så vi fått se dem? :)