lördag 24 januari 2009

Ryssland - svedja

Har sett en dokumentär om rysk vodka under eftermiddagen. Anslaget fick mig att tro att den skulle göra något bättre av min latenta romantisering av vodkadrickandets konst. Men nu sitter jag och tycker det är dumt att systembolaget har stängt. Jeltsin alltså. Och Kostja. Var på biblan idag innan vår sena lunch, fick en del läsning gjord och blev bättre kompis med nya mikrodatorn. Har äntligen tagit upp vänskapen med linux. Kan rekomendera distributionen Linux Mint 6, allt fungerar så att säga out-of-the-box, det känns väldigt olikt det linux jag har varit van vid. Jordglob, fältslag, säd, kamrat, oxe. 

2 kommentarer:

Victor Malm sa...

ett glas vodka för 50 kopek och dostojevski

Joel Andersson sa...

Jag spenderar helst 2 rubel per 50 sidor dostojevski, annars kanske han tror att jag har något att dölja inför honom!