onsdag 28 januari 2009

28 januari

Det blir en kort en idag. Dagen började dåligt med illamående och inbillad sjukdom. Efter en rivig föreläsning om filmens historia i stora drag och dess koppling till samhället utifrån gymnasiekursen mediekunskap A:s perspektiv hämtade jag mig lite och förberedde mig för en riktig prövning. Klockan tolv prick mötte jag fotograf Anton som skulle ta mitt porträtt till sitt projektarbete. Jag har vid några tillfällen sett på Top Model när Christina följt det på teven, och så som de känner sig som får kritik för att de poserar klumpigt, hjälplösa och förvirrade och oundvikligt fast innuti sin kropp utan möjlighet till överblick och kontroll (Sennetts torn i Keystone studios), så kände jag mig när jag låg på marken och försökte se sexig ut. Vi var utanför badhuset och två eller tre badgäster fastnade för synen innifrån badhuset och ställde sig för att glo. Jag uthärdade och hoppas att fotona blir bra. Sedan: projektarbeteshandledning, fika med Josef W, jonatan, Chr, Alma och Marcus.

Jo, jag gjorde ett fynd på Helenes antikvariat också! Bernard Noëls "En resa i vintern / Madame Mallarmé" som jag länge fingrat på i de affärer där jag sprungit på den, och nu fick till ett mycket överkomligt pris! Den ser jag fram mot att läsa.

Kvällen har jag skrivit bort, och upptäckt två nya häftiga band: Angel Corpus Christi och Dr. Lotech & The Minimal Man.

Inga kommentarer: