fredag 23 januari 2009

22 januari


Kursstart i filmkunskap, positivt. Har försökt kommunicera hela eftermiddagen. Satte mig sedan i källaren på biblioteket och läste småtryck från 1930- och 1940-talet med anknytning till Kristianstad. Läste studier i Katarina Frostensons poesi. Fick läsa Martin Hägglunds introduktion av sitt inte alls originella men ändå originellt tillämpade "kronofobi" och känner att ja, jag kan jag också, jag kan också få bi tiden. Följde en bibliotekarie, var snäll. Tänker på mörka poeter. Jävlars. Don't fall in [...] to easy. Jag har lärt mig en viktig sak om mig själv: jag älskar Hermine och motsägare, säg emot mig snälla, och jag ska älska dig. Rosor, hjärtslag, kattsvansar. Svarta. Bäck.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hjälp jag säger emot dig i princip hela tiden ju, vill inte att du ska älska mig och okej jag kanske mest hatar de omtyckta poeterna, kultursideskribenterna och den stora massan. jag gör nog det. vågar inte skicka elektronisk post till B via buf, känns opersonligt och feg. ÄR det nog också. ja, men. eftersom du delar arbetsrum (typ?) kan jag väl skriva något brev istället, ge det till dig som ger det till honom, och sedan försöka undvika honom i skolan. känns fegt. är feg. [kent-citat insätts här] :@

Anonym sa...

tror att jag är kool men kommer på mig själv med att säga att jag hatar den stora massan vilket gör a) mig mindre kool b)att jag blir precis som alla andra och/eller c) emo