söndag 21 december 2008

Dylan

Efter viss tvekan publicerar jag ett filmklipp från en kväll i veckan då jag fick sällskap av Jonatan, Felicia, Alma, Hejmort och Malin. Viktor var också här en stund men fick bråttom hem när vi bestämde oss för att leka pictionairy på min whiteboard i arbetsrummet. Efter pictionairyt axlade Jonatan den då femsträngade gitarren och började spela Dylan, resten hakade på i snabb takt, Felicia skötte tamburinandet utmärkt, Alma utför en kreativ modern dans, Malin fotograferar i takt och Hejmort ler uppmuntrande åt ackordbytena. Jag var långsam vid tillsättningen av platser i bandet och fick den sämsta, sång. Tyvärr. Jag har aldrig påstått mig vara ett fan av eller en djävul på Dylan och kan varken texten eller melodin så bra, och är för berusad för att läsa låttexten som vi förstorat upp på skärmen. Så jag improviserar, och är för berusad för att veta mina gränser och allt rimmlig sans och vett. Å så blev det.


2 kommentarer:

chr. sa...

Hihi :)

Anonym sa...

Joel Fast stumblar (om man kan stumbla) över din blogg och berömmer erat uppspel, med en viss risk att erkänna att han tillslut har fastnat i facebook-statusuppgraderingsmojs