lördag 6 december 2008

Musiken, 19:50

Sarr sarr, sarr, sarr - snurra skiva
Toner klinga, kling a, tsum sum
Sarr sum tsum a ni ni, ani mani
Sarr surr sam i, öra lyssna söka
Tänka peta reta röra - öra lyssna
Höra, veta - sarr sarr - veta leta
Klanga klang a kling a klinga
Sarra sarra, höga flyga toner vissla
Ett ton två ton klang sarr snurr a
skiva lätt som sjunga sjunka tona
sarra sarr a tsun ami la våga våga
Sjuka sarr a sjunka våga låta våga
våga låta sarr och surr a klinga klia
krasa trasa brasa vasa va sa väta
som snur rar spel ar sång sång sarr
kli ng a sarr mera öra höra trona
träna trånga surra spela mera klingsa
sarra klang sarra klang sitt sitt slut
och ton ton ton lämna öra ensam sam
tom sam slut sam bort och surr surr
surr surr surr surr, sarr sarr väck sarr.

Borta lekar toner ensam sång som
lät en gång så när så nära känsla
kändes då som då som känsla mest
att avslutas sass borta leta ton ton
ensam.

Ljud och jag och jagar sarrar samma
följer jagar migar ensamt bort ort åt
väcker onda andars andras andars leva
andas leva surra samma simma våga
låta tsum tsum tsum tsum våg våg våg
a a a ah ah ah aah aah aaah aaah aa
mi mi mi min mig mej ej ej ej ej ej ljj
vill jag nej vill det ja
då var ensamt bra nu mest
vägen mest på vägen sent på vägen mest
jagar sarr sarr snurr sarr snurrsars sar
Snurrar ljud som hemma hör
ingenstans i ljudet, siken mu, siken
mekniken, iken sviken då mest hem, hem
söker mig
mig jag jag ja ja, ja
jag mitt mig ja ja.

SARR!

Inga kommentarer: