tisdag 16 december 2008

Over my shoulder

I morgon tar Christina tåget bort från mig och katterna klockan 07.23 och en veckas ensamhet påbörjas och måste axlas, om än hur ofrivilligt. Ägnade sista dagen tillsammans med att lära oss en hel låt från början till slut, sen spela in den i vår "hemmastudio" och slutligen mixa och spela in en musikvideo. Det blir ett märke som jag kommer återkomma till ofta denna vecka, se på och längta till. Vi har roligt ihop nästan varje dag, och tillsammans med Christina är jag kreativ och lustfyllt experimenterande. 

Jag kan fortfarande inget om hur man spelar gitarr, men lärde mig de sju akorden som låten krävde trots att guran saknar en av sina strängar och bara är halvt okej stämd. Trummorna spelar jag med handflatan mot skrivbordet lite hipp som happt. Är ändå nöjd med slutresultatet. Delar med mig och gör bort mig lite. Mycket nöje.

Låten heter "Over My Shoulders" och är ursprungligen inspelad av Mike & The Mechanics. Du har säkert hört den.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa....bästa var absolut när ukulelen kom fram!

Du har inspirerat mig...
...snart dyker en musikvideo upp på min blogg!

Ukulele regerar!!

chr. sa...

Ukeleles är fina. :D

Ida sa...

coolt som snus.