tisdag 11 november 2008

10 november

Första dagen som lärare i ljudteknik. Lite skrämd av de stora mixerborden och alla kablar, programkrascher och inställningar hittills. Men känner viss tillförsikt, är mycket tryggare i lärarrollen nu än vad jag har varit tidigare.

Christina vikarierade för mig hos Alma, efter min ljudlektion gick jag dit och värmde mig för det kalla regnet, lyssnade på favoritläraren Håkan och låtsades hjälpa till att anteckna. Köpte världens äckligaste Go Green-salsa när jag och Christina köpte hem lunch från Domus (kikärtor med citrussås, ingen höjdare!).

Sov en stund i soffan, vaknade och gick till sängen där jag sov en stund till. Fick inspiration att skriva så jag satte mig vid datorn och knackade i någon eller några timmar. Byggde om några gamla dikter på nytt som jag publicerade på facebook, två av dem i alla fall. Fortsatte skriva på mitt senaste novellbygge någon timme också.

Sent på kvällen gick Christina ut i regnet och handlade godis för alla våra pengar, om jag hade fått bestäma, och när hon kom hem kurade vi ihop oss i soffan med katterna och såg på filmen "Burn after reading" som på sätt och vis engagerade oss, Christina satt framåtlutad mot tv:n med ett leende på läpparna och en litet misstrogen blick när den närmade sig slutet. En sevärd film, den får fyra av fem i betyg.

Sen såg vi av någon dum anledning på en DVD där komikern Johan Glans gjorde standup i Helsingborg, var trots en viss skepcis från min sida ganska rolig och sevärd. En gång.

Fixade ihop den här bloggen istället för att gå och lägga mig i tid, ska upp tidigt imorgon och till skolan. Men det blir en ganska soft dag, assistent på morgonen och lärare i rörlig bild på eftermiddagen där gruppen ska ut och filma. Blir nog bra, ska lägga mig i sängen nu med lite musik i hörlurar. Med lite tur somnar jag runt fyra, och måste inte gå upp förrän runt sex-tiden, om jag ska hinna med mitt nästan obligatoriska entimmesbad innan skolan.

Inga kommentarer: