lördag 15 november 2008

15 november

Väcktes av Christina som ringde och sa att jag måste läsa hennes mejl och svara på det så fort jag kan. Mejlet var ett så sött mejl att jag tänker dela med mig av det här. Hon är söt och tycker om sin dator mycket och relaterar till den som en kännande varelse. Ser fram mot att läsa hennes sf-text till vår antologi vi ska ge ut till våren (www.felforlag.se).

Nu har min dator betett sig konstigt igen!

Jag loggade in med modemet i morse när jag åt frukost och kollade datorn och då gick allt bra. Sen när jag kom hit satte jag in modemet men när jag skulle logga in stod det att det blivit fel på kortet så jag tog ut grejen och ploppade ut sim-kortet och satte i igen. Men när jag satte in den igen stod det ett annat felmeddelande rörande kortet, så jag tog ut och testade igen några gånger men det funkade inte. Då slog det mig att KB säkert har ett nätverk man kan gå in på, så jag tryckte på airportloggan men då stod det att airport inte var anslutet så jag tryckte "öppna nätverksinställningar" och då hände inget, det öppnades inte, men systeminställningar hoppade upp i dockan. Så jag högerklickade på ikonen och så stod det att programmet inte svarade, så jag tvångsavslutade. Sen öppnade jag systeminställningar via äpplet i vänstra hörnet och det gick. Men när jag klickade på nätverk började den regnbågstänka så jag fick tvångavsluta igen. Då tänkte jag att datorn ju varit på länge och rest och allt sånt så kanske den vill startas om. Så jag gjorde en omstart men när den stängt ner alla program stod den i ett läge där man såg min skrivbordsbild med katterna fast skärmen var liksom lite mörkare än vanligt och så bara tänkte den i säkert fem minuter (med den grejen som snurrar runt, du vet med stavar i en cirkel och så går det runt ljus, som när man startar en mac) så jag tog ut strömsladden men det gjorde ingen skillnad så jag höll in power-knappen en stund och då slocknade den. Sen stängde jag datorn i en halv minut och kände på den och den var inte ovanligt varm eller något sånt. Sen höll jag inne power-knappen och inget hände först. Så jag höll in den igen, men ännu längre. Då tutade datorn, och tutet kom liksom från sidan, precis som det jag berättade med mobilen! Fast då var det en ganska hög ton, nu var det en mer dov men högre rent volymmässigt och det lät INTE mac, det var en PC-tut!!! Jag blev förskräckt och lyfte upp den (ifall den inte tystnade hade jag ju fått springa ut ut läsesalen), men då slutade den och skärmen blev blå och så startade den upp som vanligt, i vanlig takt. Och nu funkade det med airport, nu stod det "slå på airport" som vanligt och jag har loggat in på KB:s nätverk (man använde sitt lånekortsnummer och personnummer).

Jahaja, vad hände??? Varför lät den som en PC? Varför skämde den ut mig på KB? Har jag gjorde något fel? Tycker den inte om mig? :(

Jag saknar dig, och katternas mjuka pälsar!

KYSS!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var inte r'dd f;r ekorrarna, f;r i sverige 'r de sm[ och ofarliga! :) Jag 'r mer r'dd f;r mac-ar, sitter fktiskt vid en nu, och det 'r som att konversera med en l;msk sociopat...

Ser fram emot att l'sa en eller flera av era antologier. "r det ert eget f;rlag?

H'lsa Christina och katterna!
/Elias (inte Fanny, som man f;rst kan tro av namnet 'fanny')

Anonym sa...

oj, knasigt. T'nkte logga in med fannys konto f;r att posta, men s[g sen att man kunde posta anonymt, men gl;mde att ta bort sista meningen. N[v'l. /Aupeix

Joel Andersson sa...

Jag har hört att MAC-ägare ska vara ännu värre än datorerna! :D

Yes, vi var unga och ambitiösa och startade ett eget förlag... ;)

Jättekul att följa er blogg! Ser fram mot att få träffa er IRL someday soon!