fredag 14 november 2008

14 november

Ska börja med en snabb återgivelse av gårdagen. Skulle vara lärare i matematik på morgonen, vaknade lite sent men hann precis till klassrummet när lektionen skulle börja. Där möter jag den alltid glada och trevliga vikarien som liknar Clark Kent, alltså stålmannen. Jag kallar honom för stålmannen. Han hade redan hunnit släppa in klassen och skriva ett tal på tavlan, superhjältar med snabbhetsskills. Vi förstod att det hade skett en dubbelbokning av vikarier, och jag var ödmjuk och sa att han förmodligen kan lära dem matte bättre än jag (för han utbildar sig till mattelärare) och så kom jag på att det var tur för jag hade lovat att läsa en dikt på skolans poesihörna klockan halv tolv, mitt under lektionen. Så jag gick till skolcafét och träffade Joel som jag skulle läsa tillsammans med och inväntade rätt klockslag för att börja läsa.

Det kom ovanligt många för att lyssna den här gången, nästan hela cafét fylldes! Det är kul att det ständiga nötandet har börjat ge resultat. Mitt och Joels tema hade vi bestämt skulle vara grekiska gudar, och jag valde mellan Saphodikten där hon är tjenis med Afrodite och Stagnelius Endymion. Jag valde Stagnelius för att jag älskade den när jag själv gick på gymnasiet. Jag tyckte att det blev en oerhört lyckad läsning av både mig och Joel.


Sedan vart jag intervjuad av några medieelever om vad som händer efter skolan, och vad man kan ha för nytta av medieprogramet och dess olika inriktningar. Det bev nog en cool intervju med mycket självironi men framför allt kreddade jag mina kollegor mycket. Resten av gårdagen försvann i ett töcken.

Idag vaknade jag snabbt, drog på mig kläder och gick för att hålla lektion i ljudteknik. Mådde illa. Hade inget humör. Det regnade ute på det obehagliga sättet. När jag kom fram var jag lite tidig så jag övade mina trumskillz på ljudstudions trumset. Men inga elever kom! Om jag inte skrämt iväg dem med mina trumskillz kanske det berodde på något annat? Jag kollade schemat lite närmare och såg att jag visst inte alls skulle ha lektion idag utan lätt kunnat genomföra min 24-timmars sömn idag utan något problem. Shit. Jag gick hem igen, satte på filmen Chaos Theory och somnade. Den var inte så värst bra, jag engagerades aldrig riktigt. Ska nog försöka se om den från där jag somnade senare idag eller något.

Fram tills nu har jag försökt sova och inte svarat i telefonen som ringt ganska ofta. Kom på att jag inte druckit något kaffe. Vet inte om jag orkar.

Inga kommentarer: