torsdag 19 februari 2009

19 februari

Idag har jag och Christina tagit sportlov. Vi sov först ganska länge utan att ha ställt någon klocka, sedan tog vi tåget nästan direkt, till Malmö. På tåget testade jag att tågblogga med min miniPC, som jag kallar miniDATAN, och det gick bra, även på utrikiska, se nedan! I Malmö gick vi 12 minuter till Vegegården, där åt vi sagodjursbufé tills båda våra magar sprack, efter det gick vi till en juicebar som jag hade hittat, det var en grymt bra juicebar!!! Från och med nu ska jag hänga på alla juicebarer jag går förbi. Efter det tog vi tåget hem igen, och då läste jag ut Bernard Noëls "En resa i vintern" som var mycket, mycket bra! Den köpte jag till ett PANGPRIS på Helenes bokantikvariat i Kristianstad, jag uppmanar alla att gå dit och köpa era böcker för där finns äkta bokkärlek och omtanke och värme och oväntade böcker som just DU vill läsa. Grattis Kristianstad!

Hemma i Kristianstad igen, och vi testade det italienska stället för att se om de kunde göra espresso. Jovars, den var god, och det var mysigt att sitta i fönstret och se ut mot lampaffären mittemot, men jag letar fortfarande efter den där perfekt gjorda espresson i Kristianstad. Nästa försök ska nog göras hos Duvanders, tror jag. Läste att de hade gott kaffe på den där fikaklubbsbloggen.

Ikväll blire filmkväll med Fredrik Axelsson, en flaska vin ska delas och tidsresor ska dryftas. På tal om tidsresor såg jag filmen Primer igår natt när jag inte kunde sova, perfekt att ha en filmladdad miniDATAN nära då. Den var inte så bra egentligen, men sevärd för all del. Se VÄRD.

Eller så räcker det att beskriva hela denna dagen så här:

2 kommentarer:

chr. sa...

C'est vraiment fantastique mon amour! Tu es vraiment fantastique. :)

Mathilda Ellen Antonia sa...

Ni är för fina! Nästan lika fina som Helenes antikvariat! Kolla in de nya vykorten hon köpt in, så fina!