torsdag 26 februari 2009

Jag är alltid påklädd

Vill föredra datorer, säger hon, fortsätter:
din dator är otrogen med mig på er bröllopsnatt.
Vill svara: :@:@:@
eller: <3<3<3
Everything counts in large amounts
automatic lover
MIN dator, MIN säng
Nu blir det naturromantik:

själen rister nattens regndroppar av den nakna kroppen
hångla mig barr, jord, kottar, flagor av torkat gräs
stigar, upptrampade, ibland av djur, ibland av människor
You make it easy to watch the world with love
stigar in i kroppar som aldrig trampats upp tidigare
tidigare, morgonsol, morgondopp, sjöns spegelblanka lugn
en gardin som står och drar i skugga
blå tapeter, blå blommor, blå moln osynliga på den blåa skyn
än så länge är allt bra, än så länge är allt bra

Kista skälver och lyfts av prästens bensäkra blick
hon är ung, ny, ambitiös, ädel, målmedveten, fräsh
hon är the knife 2003, Deep Cuts, Veneer
Sthml, kista, tensta, hon heter Kristina kristina ristina
kista kista kista
av kisel är du kommen, kisel ska du åter bli
prästens bisarra blick
så drabbande
nej helene eller helen eller helena
helig
så hette hon, nog
vad hette hon? hon var drabbande
blicken, korset, handen vars alla fingrar pekar rakt upp

Det står skrivet på väggen, sent ska du se det
du ska dra håret över ansiktet, försent försent
ljuden de håller inte, bryts upp, dras isär men fortfarande löst samman
bara ett målmedvetet, basen
kära, jag kan se det, skriften pǻ väggen, väggen ut härifrån
väggen (gråtandes) väggen (utdraget)
Insidan är borta nu, du kan inte skifta plats den här gången
flyttar ut dina saker, eller håll dig i linje
i linje (skrikandes, med gråt)
ljuden framför väggen, klagar, mur, sten, bruk
så drabbande, kisel

MIN säng annan plats du ser klart nu
MIN mur kista som leviterar epost epos epost
du som skriver långa mejl, tack tack tack
du som hör regnet slå, ahuset, slå ahuset
tack regn, tack slag, tack ahuset, tack du
själen ristar in bokstäver i bomullen
blod (med gråt)
don't belong, don't ever judge me
plockar i bitar du exponerat
poserat, uppställd, i linje, linje
tjuvattack, tjuvslag

Han i sängen, endimensionellt, lyssnar på Nirvana
hör Something in the way, something in the way
mmmmm yeah
mmmmm ja
endimensionellt, drabbande
behöver rytmer, som the clash, eller en smäll hög
hög hög hög hög
hur ska du gå? Nedskjuten eller
du måste svara på
pengar känns bra
din tid kommer säker
surelly your time will come
VIAN VIAN VIAN VIAN

Tror inte internet hade varit roligt om bara jag hade det
jag skulle <3>
As in heaven as in hellp
automatic liver
it's live (gråt)

nu är det trumsolot:
drrrr da drumdum dum da dumdumdudmduadum SPLASH!

Vi satt på K och Ks arbetsrum och sa:
Orson Welles bilddjup
det
det berättar så

mycket

JE est un autre
eller I am a tree
eller träd in
eller drei bin ich
surr surr
fioler fioler fioler

och blommor och blod
(skratt, nu skämtar han)

Jag är alltid påklädd
det är det viktigaste
och hennes drabbande
det också.

Inga kommentarer: