söndag 15 februari 2009

Det går slutför nuförtiden

Så, jag har ingen lust att slutföra
tänker jag
när jag just ska somna
måste rusa upp igen
och skriva ner
att jag inte har någon lust att
slut -
för något/någon
nej
för skola
nej
för politik
nej
för a
ja.

Så, jag har ingen lust att slutföra
eller vad?
Nähä, så jag ska bara vara då
bara starta upp
och starta upp
och starta upp
och aldrig aldrig
aldrig aldrig

1. gå och lägga mig
2. gå ut skolan
3. lägga ner pennorna
4. bli vuxen
5. bli gammal
6. bli död
7. gå
8. sätta punkt

Jaha, är det så det ska vara?
Vad vill du slutet? Vet du inte
att det är fult och har
dyra kläder och
tafsar tjejer på rumpan och brösten
och säger "jag har"
istället för "jag är"
och går på hockey
går jättemycket på hockey
och skriker och brölar med
öl och polare och
vad vill du slutet? Vet du inte
att det luktar illa och
har dålig andedräkt och
dricker kaffe så det låter äckliga ljud
och har gula tänder?

Och du vill inte sova?
Vill inte vara killen?
Jag skriver till dig
och dig och dig och dig
aldrig aldrig aldrig

En gång ska jag spränga
mig in i solen
som en kula i hjärnan.