tisdag 3 februari 2009

3 februari

Jag svär alltså, mitt nyårslöfte: i åååååår ska jag läsa miiiinst en bok!

På senare tid har jag skärpt tonen i mina föreläsningar, det måste vara de kalla vindarna som blåser över Europa. Hejmort har läst le klesio nobellprissen till hällten och jag vill hålla hans takt men pinnen glider bara ur handen, när jag säger jag ska sova menar jag äta röstmackor med silkestofu på så det smakar ägg gärna med lite salt på, ägghjärna som inte sover när jag säger sover, läser när jag säger skasovastrax. Förelisning imorgon om samma sak som idag, repetition, gjentagelse som kyrkegården skulle hött med pennan - men som sagt: sofies världs filosofi är fånigt och notiser i tidningen som absolut ingen utom beslutsfattaren behöver fatta, omfatta, innefatta, utfnatta. Vad sa viktor? "Krax, jag får vingslag". Jo så var det, wesley willis, roskilde 02 eller var det 03? Det var när wesley willis dog, samma år som han johnny logan, nej jag menar johnny cash också dog. Ibland tror jag att folk, läs människan, läs oss, tar miste på boxstavarna O och U när vi talar om döden, när någon dör säger man hon dog men borde säga hon duG, tror du på duG? Jag träffade henne innan hon dug, vet att hon fanns, fånåmonologiskt i varje fall, i varje trill, i varje raml. Att ramla, ett raml. I blend trår jag.

Hjag Hwet ej hwiljken hjah skall leasa. De må va rännefridd iaellefaell, for faen. FOE FENDERS! Aenders aend. 

Krax!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gud

Joel Andersson sa...

duger

Anonym sa...

nejnejnej. ska läsa ut tjock bok utan att somna idag har jag bestämt.