söndag 1 mars 2009

blyerts

Dagar som nedtecknats med blyerts
evighetsgrå molnhimmlar blir ljusa och mörka om vartannat
och går in i varandra, ihopskuggat
stöter oss mot datum, staplar, vassa siffror i kolumner
kalendrars tydliga pennvässarfunktion
och hjärnans suddigumms
är alla en del av dessa dagar
Men minnet
Unsaved document plus blue screen of death
refrängen: digital stendöd.
blyertspennor som hänger i luften, fritt fall, den som skissar första strecket, ta dina ord och gå, föräldra fritt, jag är världens pennspets, mina papper, varför har ni övergett mig? Fel form, kladd. Andra dagar är photoshoppad färgkaskad
andra dagars lens blur och, pekare, PDF, photoshop, processorers penndröm när jag blir stor vill jag bli
processor eller minne
en uppgradering av något slag.
Refräng. Slut.

1 kommentar:

johannes duelund sa...

...Gillar (med stort "G").