söndag 15 mars 2009

Höstkvitter


I.
Jag föreställde mig hur vi skulle ligga i skogen
du vet torrjord och grönris, blad fallna och flakor
med kronor över oss och roterande rötter under
du vet rymdresa, stjärngata, vårdslöst utspilld mjölk
och vi skulle läsa varsin Dostohäftig
och veta de smarta sägerna man kan saka
och vara gemensamma mot resten
och fåglar på molnen skulle kröna oss, dubba oss
på ett språk vi alltid hört men aldrig förstått
kvitt kvitt kvitt
allt det kvittrar nu. Jag föreställde mig och sen
fortsatte jag göra alla de lägeraktiviteter som
hushållet kräver oss på, i evighet kräver oss på.

II.
Kvitter slutar
sången tar alltid sitt slut och går
hösttröst
fågelröst

III.
Det är kallt ute tills våren kommer igen

5 kommentarer:

chr. sa...

Fint Joel!

Victor Malm sa...

det är kallt..

Anonym sa...

SAKER MAN INTE KAN TÄNKA SIG FÖR ATT MAN ÄR EN ANING SKEPTISK MOT HAJPER MAN INTE HÄNGER MED I OCH EVIGA KLYSCHOR MEN SOM MAN ÄNDÅ PÅ NÅGOT SÄTT HÅLLER MED FÖR ATT MAN INTE KAN GÖRA ANNAT: 1) dostohäftig var duktig på riktigt. 2) Allan Edwall som Gregor Samsa och det kan inte bli läskigare 3) Elsie J var söt i radio!!!!!!!!!!!! 4) te är gott i gott sällskap

Joel Andersson sa...

JAG har svårt för att hänga med i media-smart-hajper som drivs på av program som leds av Kristoffrar och Danielsar mest för att det ska vara så himmla fem sekunder sen byt bild/ämne/person eller ytliga vitsar (som mina texter, ytliga/vissnar) helatiden. Men hockey:

1. han var säkert duktig, men nu är han död
2. Allan Edwall som allt
3. Alla ser söta ut i radio
4. Jag dricker mest te för att bli frisk

Nästa ORM-kultur-TV-PROGRAM lät nästan spännande, kanske vågar titta fem sekunder eller så.

johannes duelund sa...

harps! Jag äter allt!!!