fredag 6 mars 2009

En dikt på rak arm

Idag plockade jag fram en linjal för att raka mig
jag dök ner i vågen som slog mot mig med min vikt
jordgloben snurrade så snabbt att sträckan böjde sig
som när man svingar en spenstig men tunn avlång gren väldigt snabbt
och det plattraka blev en miljonbesökt rallybana
rallybanan skalades, till en mindre skala, sen åt apan upp den
alkoholen alkoholen alkoholen kommer nu
jag berusar mig med film och te och tjejen
filmen är filten och soffan stranden av vårt hjärta
Tänk, gärna, tänk med dina grå krumsiduller och kurvor
du och du och du är alla rallybilar som far runt runt och runt där inne/uppe
jag rakar mig av allt skägg av mig, min egen egen hand
Herre Gudars, himmlar med ögonen som moln drar förbi solen
solens lyster lyser stjärnstrålevärmen ryser bort kylan, ulven ylar
gömmer sig i ett snår eller ett övergivet kaninhåååål
övergivet och övergivet, det var ju allt en snäll omskrivning EUfeminism
solen är mannen och månen är kvinnan, knulla det, kvinna kan lika gärna vara stolen!

Inga kommentarer: