lördag 7 mars 2009

Gudars urini

Din möjlighet drunknar i mitt pluskvamperfekt
dåtidskvicksandshelvete, min vilja saknar kondition
och kalorierna har ätit upp min rörlighet
gudars urini att energi inte gynnar rörlighet, va fan
står inte ens stilla utan sitter!
Jag kom, jag såg och jag segade, träningen är kastad,
här äger ingen träning Rom.
Det hade varit kul att, det hade hade hade
och du står där med mjöliga händer
STÅENDES i perfekt, bakat din framtid
liksom backandes frammåt -
jag sitter upp, rullandes neråt, i en frånstötande naturvidrig bil.
Sån jävla tur att grammatiken bara är på låtsas,
när boken slår igen lägger grammtiken av
och hela smuliga världen väntar SPRÅKLÖST
(spårlöst, anspråkslöst, poröst)

2 kommentarer:

johannes duelund sa...

Jag kom, jag så, jag gillade.
– inte så särskild kreativt, men det är min kommentar.
Det är morgon och min hjärnaktivitet är begränsad – kanske därför jag applåderar, dessa (dina) ord nu, sittande krumböjd med knäck i nacken och i chokladen som jag annars aldrig äter. Jag läser och försöker tänka – någon ber mig resa på mig. Upp och Hopp.
Men jag sitter kvar… en stund till… bara för att läsa Viljan till donskap.
Bara en liten stund till.

Joel Andersson sa...

Mmm, knäck och choklad och glass!!! Värt att sitta kvar för, man ska inte slösa med sina kalorier, tänk på barnen i Norrland! Jag önskar att min knacke gav mig knäck, i natt är det mest ögonen som ger mig gröt. Tack du Johannes i alla fall, och vi får ses och dela vår begränsade gärnagility över en kapp koffe en dag snart, helst i väckan vakna vakna vakna väck mej!